kLANTENPORTAAl Helpdesksysteem

Service Delivery Manager / Projectmanager

Functie omschrijving
Werk jij graag in een klein gezellig team aan de beste service voor onze klanten? Werk je graag vanuit huis en deels op ons kantoor in Almere? Hou jij het overzicht in lopende projecten en ben jij goed in plannen? Dan is dit wellicht de baan voor jou! 

In deze veelzijdige functie te Almere houd jij je zowel bezig met het service management als projectmanagement.  Het grootste deel bestaat uit het service managment waar jij de schakel bent tussen de klant en onze collega's. Je houdt je onder andere bezig met de ontwikkeling van het beleid op het gebied van de beheerorganisatie. Je adviseert over de inrichting en onderhoud van service- en beheerprocessen en je bent verantwoordelijk voor de coördinatie hiervan. Je adviseert de helpdesk binnen de organisatie over de inrichting en procedures en zorgt voor een goede koppeling tussen de 1e, 2e en 3e lijns beheerprocessen. Daarnaast geef je operationeel leiding aan de functioneel beheerders binnen Genetics en je zorgt ervoor dat de kennis en capaciteit in functioneel beheer zo efficiënt mogelijk op elkaar zijn afgestemd. Ook beheer en optimaliseer je de inrichting van functioneel beheer, release-, chancemanagement, testprocessen en autorisatiebeheer. Samen met een collega ben je verantwoordelijk voor de inrichting en opzet van de SLA I&A. Op het gebied van projectmanagement ben je voornamelijk verantwoordelijk voor de projectplanning. Indien gewenst neem je deel aan projecten. In de rol als Service Manager en Projectmanager leg je verantwoording af aan het management van Genetics B.V.

Taken
Als Service Delivery Manager / Projectmanager zijn je taken als volgt:
- Het opleveren en bespreken van de maandelijkse rapportage (SLR).
- Opleveren, analyseren en beoordelen van change rapportages Incident, Problem en Change management.
- Samenwerken met Procesmanagement/coördinatie met specifieke aandacht voor Incident Management, (standaard) Change Management, Problem Management, Case Management, Configuration management en Major Incident Management.
- Eerste aanspreekpunt voor klachten en escalaties voor operationele teams en externe dienstverleners. Tevens ben je het aanspreekpunt voor kwaliteitsniveau van operationele dienstverlening met het oog op de continue verbetering daarvan.
- Het doorgeven van project decharge aan de klant waarna veranderingen in de acceptatie en productie omgeving in beheer kunnen worden genomen.
- Organiseren van demo’s, strategiesessies met klanten en andere evenementen om onze klanten toegevoegde waarde te bieden.
- Verantwoordelijkheid en meewerkend kracht voor de helpdesk.
- Het inplannen, beheren en maken van een releasebeleid.
- Schrijven van instructies en handleidingen.
- Inplannen van collega's bij projecten.
- Aanvragen/opdrachten van klanten om (laten) zetten in offertes. 
- Maken van de afgesproken rapportages en eindverantwoordelijk voor het facturatieproces.
- Bewaken en beheren van kosten en de begroting.

Functie-eisen 
- Een afgeronde HBO of WO opleiding of aantoonbaar denkniveau.
- Kennis van Prince2, Agile Scrum, ITIL, BiSL.
- 5+ jaar ervaring in de rol van Service Delivery Manager.
- Ervaring op het gebied van (functioneel) beheermanagement en servicemanagement.
- Affiniteit met business proces-informatie, projectmanagement.
- Je hebt probleemoplossend vermogen en werkt analytisch.
- Je hebt een coachende en inspirerende manier van leiding geven.
- Je bent ondernemend, flexibel, resultaatgericht, zelfstandig en communicatief sterk.
- Je hebt bij voorkeur ervaring in de omgang met overheidsinstanties en het domein VT&H.
- Verder vragen we ervaring in presenteren, planningen maken, projectmanagement en in het implementeren van Cloud-oplossingen.
- Je hebt een sterk analytisch denkvermogen.
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden in de Nederlandse taal (zowel mondeling als schriftelijk). 
- Je bent zeer klantgericht, commercieel ingesteld en hebt overtuigingskracht.
- Je werkt graag in een team en je bent een sterke persoonlijkheid.
- Je neemt de ruimte om zelf oplossingen te bedenken en bent proactief.
- Je hebt affiniteit met IT en je bent leergierig.

Extra voordelen om te werken bij Genetics 
Uitzicht op een vast contract.
Volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. We bieden ieder jaar de mogelijkheid om opleidingen en cursussen te volgen.
Een stabiele en veilige werkplek (volgens de gestelde Corona maatregelingen).
Eigen parkeerterrein.
Hybride werken.
Gebruik van laptop en mobiel.
Een goed inwerktraject met de juiste begeleiding.
Een jaarlijks (of soms meerdere) personeelsbijeenkomst (kerstborrel, BBQ, etc.)
Een hecht team met leuke en gemotiveerde collega’s waar je blij van wordt.
Een afwisselende en zelfstandige functie binnen een financieel gezonde organisatie.
Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Tegemoetkoming in de pensioen.

Meer informatie of solliciteren?
Voor vragen over deze vacature kunt u mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bellen naar 036 – 54 00 850. Heb je interesse in deze functie? Stuur dan je motivatie en CV naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld

Wat zeggen onze collega's?

“Ik heb de overstap gemaakt van gemeente naar Genetics en dat is me goed bevallen. Join me!”

Tjarda
Senior 
consultant

“Ik werk hier al bijna 20 jaar en ik ben een echte expert geworden. Het is hier erg leuk. Voorlopig ga ik hier niet weg!”

Maurice
Senior Software Ontwikkelaar

“Ik ben nog steeds blij met mijn besluit om van gemeente naar Genetics over te stappen! Een gezellig team met een familiaire sfeer!”

Yvonne
Senior 
consultant

“Door de behulpzame collega’s en open cultuur werk ik hier altijd met een warm gevoel.”


Ben
Medewerker 
Helpdesk

Samen oplossingen creeëren

Denk jij in oplossingen in plaats van problemen? Daag jij jezelf elke dag uit om nét dat stapje extra te zetten? En inspireer jij anderen om hetzelfde te doen? Dan is Genetics de perfecte organisatie voor jou!

Continue persoonlijke begeleiding

Onze leidinggevenden zijn vanuit de werkvloer doorgegroeid. Je ziet hem/haar wekelijks en soms zelfs bijna dagelijks! Dit zorgt ervoor dat je altijd en rechtstreeks kunt communiceren met de leidinggevende maar ook wekelijks gecoacht wordt. De communicatielijnen zijn erg kort, je leert ook je collega's op kantoor kennen. 

Persoonlijke attenties

Je bent bij ons geen 'nummer'. We blijven persoonlijk betrokken als het gaat om verjaardagen, geboortes, trouwdagen etc. Een jubilea wordt gevierd. Bij goede kwaliteitsresultaten belonen wij jullie met koffie en gebak. En natuurlijk ontvangt iedere medewerker een kerstpakket!

We steunen persoonlijke ontwikkeling

Heb je de ambitie om jezelf te ontwikkelen en wil je meer leren? Dat kan bij ons! We bieden ieder jaar de mogelijkheid om opleidingen en cursussen te volgen. Jouw kennis is onze kennis!